Geen producten (0)
1 2
 

Trix 25425 Elektrisch treinstel serie ICM-1 "Koploper"

€ 499,00
Op voorraad
Omschrijving

Trix 25425 Elektrisch treinstel serie ICM-1 "Koploper"

Eurocity 67 "Admiraal de Ruyter“
Serie ICM (InterCityMaterieel) van de NS is een elektrische motorwagen voor snel, comfortabel intercityverkeer. In de volksmond worden ze vanwege de overgangen aan de frontzijde van de wagens Koploper genoemd. De machinistencabine bevindt zich in een panoramacabine boven de overgang, wat deze wagens een stoer uiterlijk geeft en net zo typisch Nederlands als de Hollandse kaas en bij Märklin als "Hoek van Holland". Tot 2005 was het mogelijk om tijdens de rit van het ene treindeel naar een ander te lopen. In 1983 begon Talbot in Aken met de standaardproductie van een driedelige motorwagen met typeaanduiding ICM-1, treinnr. 4011-4050. Vanaf nr. 4051 veranderde de typeaanduiding in ICM-2. Vanaf 1990 werden de (tot dan toe driedelige) ICM's als vierdelig (series ICM-3 en ICM-4) geleverd. Het voorbeeld van model 39425 komt overeen met de Koploper 4015 uit 1987 als Eurocity 67 "Admiraal de Ruyter“ Amsterdam - London, voor het traject in Nederland tot Hoek van Holland.

Voorbeeld: Driedelig elektrisch treinstel als intercitytreinstel serie ICM-1 "Koploper" van de Nederlandse Spoorwegen (NS). Kleur Geel/blauw in de standaard uitvoering. 1 motorwagen als eindwagen mBk 2e klas. 1 tussenrijtuig AB 1e/2e klas. 1 stuurstandrijtuig als eindwagen sBk 2e klas. Bestemmingsweergave "Hoek van Holland". Bedrijfsnummer van het treinstel 4015. Zoals in gebruik in tijdperk IV, in de afleveringstoestand van 1984 - 1988.

Highlights

  • Serienmäßig eingebaute LED-Innenbeleuchtung.
  • Mit diversen niederländischen Bahnhofsansagen und Zugdurchsagen.
  • Zugzielanzeige: Hoek van Holland.
  • Mit RailCom-fähigem DCC/mfx-Digital-Decoder.

Produktbeschreibung

Modell: Mit Digital-Decoder und umfangreichen Geräuschfunktionen. 3-teilige Ausführung. Fahrgestell beim motorisierten Endwagen aus Druckguss. Geregelter Hochleistungsantrieb mit Schwungmasse. 2 Achsen in einem Drehgestell angetrieben. Haftreifen. Führerstände in den beiden Endwagen mit Inneneinrichtung. Fahrtrichtungsabhängige Stromversorgung über den jeweils vorderen Triebkopf. Spezial-Kurzkupplungen mit Kulissenführung. Serienmäßig eingebaute Innenbeleuchtung. Fahrtrichtungsabhängig wechselndes Dreilicht-Spitzensignal und 2 rote Schlusslichter sowie Innenbeleuchtung konventionell in Betrieb, digital schaltbar. Spitzensignal an Endwagenseite 2 und 1 jeweils digital separat abschaltbar. Spitzensignal mit vorbildgerechten leicht gelben und roten Leuchtdioden (LED). Innenbeleuchtungen mit warmweißen LED. Detaillierte Ausführung von Fahrwerk und Aufbau. An den Endwagen Darstellung der "Scharfenberg"-Kupplung mit Abdeckung. Für Doppeltraktion liegt eine zusätzliche starre Kupplungsverbindung bei. Im Serienzustand Ausführung der Endwagen mit geschlossenen Übergangstüren. Darstellung der an einem Endwagen zur Seite geschobenen Schwenktüren mit Faltenbalg ist mit beigelegtem Einsteckteil möglich.
Gesamtlänge des Zuges 86,6 cm.

 

Wij maken gebruik van cookies om onze website te verbeteren, om het verkeer op de website te analyseren, om de website naar behoren te laten werken en voor de koppeling met social media. Door op Ja te klikken, geef je toestemming voor het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- en cookieverklaring.