Geen producten (0)
Geen producten (0)

Märklin 37793 TGV Euroduplex hogesnelheidstrein

€ 489,00
Op voorraad
Specificaties
EAN code 4001883377933
Productcode leverancier 37793
Schaal H0 (1:87)
Aansturing Digitaal
Staat Gebruikt
Omschrijving

Märklin 37793 TGV Euroduplex hogesnelheidstrein 

Hogesnelheidstrein TGV Euroduplex (train à grande vitesse) van de Franse staatsspoorwegen (SNCF), in de uitvoering voor het verkeer tussen Parijs en München. 2 motorwagens (TK1 en TK2), 1 dubbeldeks-overgangsrijtuigen (R1) 1e klas, 1 dubbeldeks-overgangsrijtuigen (R8) 2e klas. Treinstelnummer 4709. Zoals in gebruik tijdens tijdperk VI.

Model: 4-delige basisset. Beide motorwagens (TK1 en TK2) met motor. Met digitale decoder mfx+ en uitgebreide geluidsfuncties. Geregelde hoogvermogenaandrijving in beide motorwagens, centraal ingebouwd. Telkens 4 assen via cardan aangedreven. Antislipbanden. Standaard ingebouwde binnenverlichting. Met de rijrichting wisselend driepuntsfrontsein, 2 rode sluitseinen en binnenverlichting in conventioneel bedrijf, digitaal schakelbaar. Derde frontsein voor Frans rijrichtingsafhankelijk frontsein digitaal afzonderlijk uitschakelbaar (lichtfunctie). Verlichting met onderhoudsvrije warmwitte en rode ledlampjes. Machinistencabines in de motorwagens met interieurinrichting. Afzonderlijk gemonteerde metalen handgrepen. Motorwagen en overgangsrijtuigen zijn paarsgewijs vast aan elkaar gekoppeld, met speciale kortkoppelingen en schaargeleiding. Extra schaargeleiding in het Jakobs-draaistel. Met de rijrichting wisselende stroomvoorziening via de telkens voorste motorwagen. Binnenverlichting wordt gevoed via de doorgaande elektrische aansluiting van de hele trein. Elke motorwagen met 2 stroomafnemers met enkele arm in verschillende uitvoeringen, met elk een kanteltoets voor DB en SNCF. Stroomafnemers werken alleen mechanisch, niet elektrisch. Op schaal uitgevoerde reproductie, daarom berijdbare bochten vanaf een minimumradius van 360 mm bij vrij ruimte.
Lengte van de 4-delige basisset 102 cm.

Highlights

  • Uitvoeringsvariant in de uitvoering als TGV Euroduplex voor het traject Parijs - München.
  • Standaard ingebouwde ledbinnenverlichting.
  • Uitgebreide geluidsfuncties.
  • Beide motorwagens met motor.
Grootbedrijf

Zoals gebruikelijk bestaat ook een TGV-duplex uit twee motorwagens en acht door Jakobs-draaistellen met elkaar verbonden tussenwagens. De opvallendste wijziging was de nieuwe uitvoering van de motorwagens met rondere vormen, eendelige voorruit, in het midden geplaatst machinistenpaneel en verbeterde bescherming bij een botsing. De aerodynamische vormgeving van de neus van de nieuwe motorwagen en de verbeterde overgang tussen de rijtuigen resulteerde nu bij een rijsnelheid van 300 km/h in een slechts 4% hogere luchtweerstand dan bij een normale enkeldeks TGV. Om de toegestane aslast van 17,5 ton niet te overschrijden, werden de tussenwagens overwegend uit geperste aluminiumprofielen opgebouwd. Veel andere details, zoals lichtgewicht stoelen, kabels met een dunnere ommanteling, holle wielstelassen en gewijzigde remschijven betekenden een beslissende factor bij het aanhouden van het toegestane totaalgewicht. Aan het begin van het nieuwe millennium kwam de SNCF tot de beslissing dat toekomstige TGV's van Alstom alleen nog met IGBT-gestuurde asynchrone draaistroom-aandrijftechniek en alleen nog in dubbeldeksuitvoering zouden worden aangeschaft. In de zomer bestelde de SNCF in totaal 55 treinstellen van een derde generatie dubbeldeks-TGV's, als TGV-Euroduplex/2N2. De tussenwagens werden daarbij uitgebreid herzien en boden nu meer comfort, inclusief een modern reizigersinformatiesysteem, geschiktheid voor mensen met een beperking en bredere gangen. Deze eenheden (801-825, 4701-4730) zijn allemaal voorzien van driesysteem-motorwagens (zoals bij de TGV-POS). Echter alleen de eenheden 4701-4730 zijn omgebouwd voor verkeer naar Duitsland en Zwitserland en hebben nu de signaalsystemen ERTMS-2, LZB-PZB en Signum. Bij 25 andere dubbeldeks-TGV’s (eenheden 801-825) werden de motorwagens in eerste instantie alleen voorzien van de signaaltechnische uitrusting voor Franse trajecten. Ze zijn voornamelijk bedoeld ter vervanging van de oude PSE-treinstellen op trajecten die in opkomst zijn. De motorwagens zijn echter al voorbereid en kunnen worden voorzien van treinbeveiligingssystemen voor gebruik in Duitsland en Zwitserland, indien dit nodig mocht zijn. De SNCF verstrekte vanaf het voorjaar van 2012 vervolgopdrachten voor de bouw van tot nu toe 71 extra treinen (eenheden 826-896), die inmiddels voor het merendeel konden worden afgeleverd en de eveneens ouder wordende TGV-Atlantique moeten gaan vervangen.

Totale programma 2021/2023

Nieuwstaat!

Wij maken gebruik van cookies om onze website te verbeteren, om het verkeer op de website te analyseren, om de website naar behoren te laten werken en voor de koppeling met social media. Door op Ja te klikken, geef je toestemming voor het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- en cookieverklaring.