Geen producten (0)

Märklin 37284 BR 288 DB AG zware diesellocomotief

€ 175,00
Op voorraad
Specificaties
EAN code 4001883372846
Productcode leverancier 37284
Schaal H0 (1:87)
Aansturing Digitaal
Staat Gebruikt
Omschrijving

Märklin 37284 BR 288 DB AG zware diesellocomotief

Dieselelektrische dubbele eenheid serie 288 van de Deutsche Bundesbahn (DB). Vroegere serie V 188.

Sound FX Digital

Model: Met Digital-decoder, geregelde hoogvermogen-aandrijving en geluidselektronica. Beide locomotieven met motor. 4 assen
aangedreven. 4 antislipbanden. Verlichting met onderhoudsarme
LED"s. Frontsein en dieselmotorgeluid traditioneel in bedrijf, digitaal
schakelbaar. Geluid van tyfoon en fluit en optrek- en remvertraging met Control-Unit 6021 digitaal schakelbaar. Tussen de locomotieven speciale kortkoppeling met schaargeleiding. Lengte over buffers 25,8 cm.

Highlights
  • Dubbele locomotief met 2 motoren.
  • Gewicht meer dan 750 g.
  • Realistisch diesellocsound.

Totale programma 2000/2004

Grootbedrijf: Dieselloc of e-loc? De enige dieselelektrische locomotieven van de Deutsche Bundesbahn waren de beide dubbellocs V 188 001 en V 188 002, die in 1939 door Krupp in Essen en Siemens gebouwd waren. In de jaren "50 werden de twee kolossen bij Krauss-Maffei in München meerdere keren grondig herzien, waarbij een verkregen derde paar als leverancier van reserve-onderdelen diende. De oude dieselmotoren met 2 x 940 pk werden vervangen door nieuwe 12-cilinder-aggregaten van elk 1100 pk, die Maybach voor de moderne dieselloc V 200 ontwikkeld had. De serie-aanduiding bleef echter V 188 (van eerder 1880 pk). De remuitrusting, de verwarming en andere installaties werden aldoor weer aan de actuele eisen aangepast. Ook de kleurstelling werd aan de rode kleurstelling van de nieuwbouw-diesellocs aangepast. Vanaf 1968 gold het computernummer 288 als serie voor de beide locparen. De aanduidingen "a" en "b" voor de twee helften werden echter aangehouden en niet aan de zuivere dataweergave aangepast. De dienst, die de beide veteranen in Franken leverden, duurde nog 2 resp. 4 jaar. In 1971 kwam de definitieve buitendienststelling van de dieselelektrische tractie bij de DB.

 

zeer mooi!

Wij maken gebruik van cookies om onze website te verbeteren, om het verkeer op de website te analyseren, om de website naar behoren te laten werken en voor de koppeling met social media. Door op Ja te klikken, geef je toestemming voor het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- en cookieverklaring.